AK Parti hükûmetleri döneminde şehrimizin öteden beri süregelen kadim sorunları çözüldü. Bir dönem dillerimize pelesenk olan sorunumuz artık konuşulmuyor.
Şimdilerde özellikle dile getirilen Pertek Köprüsü ile ilgili proje ihalesinin yapıldığını da siyasilerimizin açıklamalarından biliyoruz.
Ancak şehrin bir önemli sorunu daha var ki o da mevcut Sanayi Sitesi’nin yetersizliği ve günümüz ihtiyaçlarına cevap veremez hâle gelmesi.
Konu ile ilgili kurulan değişik kooperatifler ve farklı yerlerde sanayi sitesinin yapılmasını öneren kesimler var.
Ama ortada, Resmî Gazete’de yayımlanan ve yeni Sanayi Sitesi’nin Çamyatağı mevkiinde yapılması kararı var.
TEKNOVA OSB’nin yanında inşa edilecek yeni sanayi sitesinin şehre uzaklığı konusunda bir tepki var. Vatandaşın, yanmayan sinyal lambası için o kadar yolu gitmemesi gerektiği yönünde haklı itirazlar da var.
Şehrin hemen her konuda yaşadığı problemlere duyarlılık gösteren Elazığ TSO Başkanı İdris Alan, yeni sanayi sitesi konusunda da inisiyatif aldı. Önce kendisi sanayi sitesine giderek esnaflarla görüştü ve onların taleplerini dinledi.
Ardından sanayi sitesi yapı kooperatif başkanları ile esnaf temsilcilerini Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası çatısı altında bir araya getirdi ve önerileri dinledi.
Bunların ardından TBMM’ye giderek ilimizin milletvekilleri ile konuyu istişare etti ve yol haritasının oluşturulmasına yönelik adımların atılması konusunda prensip kararlarının alınması için yoğun gayret gösterdi.
Tüm bu görüşme trafiğinin sonunda, sanayi sitesi sorununun çözümü noktasında hızlı bir aksiyon alınması artık kaçınılmaz oldu.
Sonuçta bir gerçek var ki o da mevcut Sanayi Sitesi’nin ihtiyaca cevap verememesi. Ancak mevcut Sanayi Sitesi’nde bir gerçek daha var ki o da hemen her sektörün bu küçük alanda toplanmasının sorun ve sıkıntı yaşatmasıdır. Bunun için mevcut sanayi sitesinin sadece oto onarımcı esnafının yer alacağı bir site hâline getirilmesi de sunulan öneriler arasında.
Her alternatif ya da teklifin temelinde ve özünde, Sanayi Sitesi’nin yeni bir alanda inşa edilmesi var.
Bu konuda milletvekillerimizin de bakanlık nezdinde çalışma ve diyalogları var. Umarız yakın bir zamanda sanayi sitemiz ile ilgili müjdeli haberi manşetten verme mutluluğunu yaşarız.